3 + 1 rada jak pochopit možnýho sponzora a získat podporu!
Vydáno: 30.07.2014Nedávno jsme zveřejnili zprávu od Blackcomb.cz, že vyhlašuje výběrovku na sponzoring do svého teamu. Na základě došlých emailů dospěli k závěru, že představa a způsob komunikace by měla mÍt nějaká kritéria. Jak oslovit svého budoucího sponzora, vám teď poradí v několika bodech. Pokud Vás to zaujme, můžete to zkusit znova.
Proč bys vůbec měl řešit sponzoring?
Jestli máš progres a chceš na skejtu něčeho dosáhnout, sponzor ti může otevřít cestu. Jenže kluků, jako jsi ty, je čím dál víc – každý by chtěl svého „chlebodárce“ hned a napořád. Jenže to není taková sranda. Jasně, že ti sponzor může pomoct k tomu, aby ses posunul dál, ale nejsi sám a záleží jen na tobě, jak se s tím popereš.
Závody, cestování, hardware a oblečení nejsou zadarmo jak pro tebe, tak i pro sponzora,
který ti může pomoct. Nečekej ale, že ti všechno přistane samo na talíři. Jezdit za něčí jméno, je o něčem jiným, než brát hardware a oblečení free.
Když bereš, tak dávej..
Tím, že dostaneš podporu od někoho, kdo ti dá šanci, nic nekončí. Naopak – ty taky nedáváš na potkání cizím lidem jen tak něco. Když něco dostaneš, měl bys ukázat, že si to opravdu zasloužíš. Sponzor do tebe zainvestuje nejen kvůli tomu, že seš dobrej a chce tě podpořit, ale taky kvůli tomu, aby se zviditelnil.
Získat sponzora je jedna věc a udržet si ho je věc druhá. Je to, jako bys chodil s holkou – nabalíš ji, a aby sis ji udržel, musíš být pořád aktivní. Musíš být ten nejlepší! Není to jenom „zlomil jsem desku, chci další“. Důležitý je udržovat neustále se sponzorem vztah, který prospěje tobě i jemu. A k tomu stačí tak málo – fotky, videa, články, sdílení, nápady, prostě cokoliv. Hoď to na facebook, twitter, youtube, prostě dej o sobě vědět. Sponzor bude spokojený, že je vidět, ty budeš spokojený, že něco produkuješ. Všichni budete spokojeni a to je to, o co tu běží..
Jak si napsat žádost?
Žádost typu „Zdar, jsem dobrej a posílám pár záběrů ze spotu. Chtěl bych do vašeho teamu, dík za odpověd'…“ Kolik si myslíš, že je denně takových žádostí odesíláno a kde skončí?
Jo, jsou jich mraky a letí většinou rovnou do koše!
Důležitý je zaujmout. Čím? Úspěchy, originalitou a přitom ukázat že seš skromnej.
Pamatuj si, že žádáš o spolupráci mezi tebou a firmou, která tě na určitou dobu bude podporovat. Jde v podstatě o uzavření „smlouvy“ a je důležitý, aby komunikace probíhala aspoň trochu na úrovni.
Může se stát, že to hned na poprvé nevyjde, ale nic není ztraceno. Jestli zaujmeš, firma si schová tvoje podklady, a když za půl roku pošleš něco znova, můžou to porovnat. A ten, co to vybírá, si řekne: „No podívejme se, borec se za půl roku zúčastnil sedmi závodů a skoro pokaždý se zlepšil, taky poslal další videa. Ten to má v sobě, musím mu zavolat…“
Nezapomínej na…
- bydliště, věk, něco o sobě, údaje o tom, jak dlouho se věnuješ skejtu apod.
- tvoje fotky a videa, články, rozhovory, publikace – zkrátka vše, kde je o tobě zmínka
- motivaci – zkus přesvědčit sponzora, že ty jsi pro něj ten pravý, proč by měl vybrat zrovna tebe a ne nikoho jiného
- tvá představa o způsobu podpory
- kontakt
Čím víc se do toho vložíš, tím větší můžeš očekávat odezvu od sponzorů (samozřejmě, že na prvním místě je, jak to zabíjíš)
Nepřeháněj…
Pro začátečníky je lepší žádat třeba o slevu na zboží, nálepky na skejt apod. To sponzora skoro nic nestojí a ty můžeš ukázat, jaká by mohla být do budoucna vaše spolupráce – stačí zasílat nějaký videa s jejich logem, fotky a reporty ze závodů, organizace závodů a podobně – je mnoho možností, jak sponzora upoutat.
A nakonec…
Dobrého jezdce nedělají jen skvělé výkony, ale taky bezvadná spolupráce se sponzorem, který ti může pomoct k dosažení tvých snů.
Blackcomb.cz ti právě teď může takovou šanci nabídnout. Tak jdi do toho!