Recenze: Happy Wheels – kolečka Small Face 51 mm & ložiska

V dnešní recenzi se podíváme, jaká jsou kolečka a ložiska od nové australské značky Happy Wheels, které už seženete i u nás. Jak si vedly kolečka a ložiska na streetu i v parku, jaké jsou jejich benefity a vyplatí se koupit? To se dozvíš na dalších řádcích.

Kolečka a ložiska od australské značky Happy Wheels

Test

Značka Happy Wheels je mladá značka z Austrálie, která se zaměřuje na výrobu koleček, ložisek a hardwaru. Když říkám mladá, myslím tím, že první kolečka začali prodávat v loňském prosinci a z toho důvodu jsem byl docela zvědavý, jak budou věci fungovat. Za značkou stojí pouze skejtři, kteří se taky starají i o celý chod firmy – a to včetně team riderů. Takže kolečka, která dostaneš po objednání, prošly rukama skejtrů – od designu, přes balení, až po odeslání. Celá značka stojí na myšlence toho, že skateboarding dělá všechny šťastnými (odtud vychází i název) a kluci chtějí tuhle atmosféru šířit dál – a to i prostřednictvím jejich produktů za dostupné ceny.

K dnešní recenzi jsem si vybral kolečka Small Face 51 mm a zároveň i ložiska od Happy Wheels. Oboje jsem testoval více než 6 týdnů, kdy průměrně chodím jezdit cca 4-5 x týdně na přibližně 3 hodiny denně. To dohromady dělá přibližně 80 hodin čistého skejtování. Nejčastěji jsem jezdil na asfaltu a betonu v parcích, ale nevynechal jsem ani vyzkoušení koleček na dřevě, betonových dlaždicích, chodnících a setup si dal taky celodenní záhul na streetu ve Vídni.

Kolečka Happy Wheels – Small Face 51 mm (tvrdost 101a)

Kolečka Small Face 51 mm

Tvar, tvrdost a rozměry

Co se týká výběru koleček, dlouhodobě mám radši spíš tvrdá a malá kolečka (51-52 mm) a poslední roky jsem už delší dobu jezdíval Bones STF 103a. Proto jsem při výběru šáhl po 51 mm s jednoduchým designem smajlíku, který je zároveň i logem značky. V nabídce jsou jinak i další designy a velikosti (51-54mm) – včetně promodelů. Klasické modely seženeš na Ambassadors za příjemnou cenu 680,- a promodely pak za pořád dobrých 720,-.

Tvrdost je u všech aktuálně nabízených modelů 101a – takže kolečka patří spíš k těm tvrdším. Pokud bych měl tvar koleček připodobnit už k zažitému značení u Bonesu, nejblíž by byl asi tvar V5. Jde o poměrně širší kolečka (u velikosti 51 mm jsou široké 32 mm) se „side cutem“ – tedy jsou lehce „propadlé“ dovnitř, což má pomáhat lepší stabilitě při grindech na railech, zídkách nebo kopingu.

Tvar koleček Happy Wheels – Small Face

Jízdní vlastnosti

Jelikož jsem byl zvyklý dlouhou dobu jezdit Bones STF 103a, při prvním downhillu cestou na spot jsem během powerslidů poznal lehce nižší tvrdost, než na co jsem byl doteď zvyklý. To ale přešlo hned po třetím powerslidu – od té doby jsem už dostal kolečka do nohou a powerslidy už jedou zase jako po másle. Co mě trochu překvapilo, pocitově mi přišly zezačátku kolečka na hrubém povrchu kupodivu lehce hlasitější než tvrdší STFka.

Nejvíc času trávím ježděním většinou na asfaltu a ani na horším povrchu nebyl s kolečkama žádný problém, a to ani při dotáčení rotací, čehož jsem se při nižší tvrdosti lehce bál. Při skejtování na betonu to pak byla úplná pohoda. Abych vyzkoušel co nejvíc povrchů, vyrazil jsem i do skateparku se dřevem a ani tam kolečka neustřelovaly a pěkně držely.

Co mě hodně příjemně překvapilo, byl samotný tvar koleček. „Side-cuty“ jsem před kolečkama od Happy Wheels ještě nezkoušel, ale už u prvních grindů na zídkách byla lehká pomoc znát – hlavně potom při delším grindu nebo sketchy naskočeným triku se „zaseklý“ hrany fakt hodí. Kupodivu to funguje i třeba u crookedu nebo smith grindů na bednách. To samý platí i při projetí na kopingu a jestli rádi grindujete raily, tak tenhle tvar stojí rozhodně za vyzkoušení.

Výdrž

Kolečka dostávaly během šesti týdnů pořádně zahulit, a jak už jsem zmiňoval výše, většinu času jsem proskejtoval na nijak dobrém asfaltu a cestou na session si dávám několik downhillů, včetně spousty powerslidů. Dobrá zpráva je, že i na kolečkách za necelých sedm stovek není ani náznak flatspotů a ani se nijak nezatrhávají nebo neodštípávají. Za tu dobu jsem sjel cca jeden milimetr a za skoro dva měsíce pravidelného ježdění si kola drží pořád svoje vlastnosti (teda samozřejmě kromě drážek) a ještě mi nějakou dobu budou dobře sloužit.

Aktuální stav koleček po více než šesti týdnech skejtování

Hodnocení

Kolečka mě celkově hodně mile překvapila, protože po tom, co jsem dlouhodobě zvyklý jezdit STFka od Bonesu s o přibližně 400 korun vyšší cenovkou, jsem neměl moc velká očekávání – a to i potom, co už jsem se párkrát s kolečkama za cenu kolem 700,- pořádně spálil. Kolečka mi fakt sedly a i na horším povrchu se s nima jezdilo úplně skvěle. Zároveň i v dřevěném prašném parku neklouzaly a za celou dobu testování (a fakt hodně powerslidech i downhillech) se kolečka nijak neštípou/nezatrhávají a flatspoty na nich taky nenajdeš. Příjemně mě překvapila i zkušenost se „zařízlým“ a prohnutým tvarem, ale ten už v dnešní době seženeš u hodně značek.

Aktuální stav koleček po více než šesti týdnech skejtování

 

Ložiska

Spolu s kolečky jsem rovnou vyzkoušel i jejich „Very happy bearings“. Jde o ložiska ABEC 7, která pořídíte za fér cenu 390 Kč. Pokud jste zvyklí dávat si mezi ložiska rozpěrky, ty součástí balení bohužel nejsou. Ložiska mají z přední strany odnímatelné gumové krytky, podobně jak je tomu například u Bones Reds, které pomůžou při čištění anebo taky v případě, že rádi jezdíte bez krytek, není problém je vyloupnout a jezdit bez. Ze zadní strany pak krytky nejsou a je zde jenom druhá strana plastové „klece“ na kuličky (viz fotka).

"Very happy bearings" ložiska

Jízdní vlastnosti

Ložiska mi hned po otevření přišla trochu více naolejovaná, tak jsem je radši rovnou utřel papírovou utěrkou, protože poslední, co chceš řešit s novýma kolečkama, je vyteklý olej s prachem. Ložiska byly potřeba po nasazení chvilku projet, aby zmizel takový ten první nepříjemný pocit z nových ložisek. Za hodinku už ale svištěly jak po másle a na dobrém povrchu (třeba v betonovém parku) nebyly téměř slyšet. Pocitově mi připadá, že ložiska nejedou nějak extrémně rychle (takový zlatý střed), ale krásně drží rychlost – takže jestli jste fanoušci „no push lines“, už není na co se vymlouvat.

Jelikož jsem zvyklý si u všech ložisek oddělávat krytky (sušší zvuk je prostě nejlepší!), tak jsem i u těchto ložisek po prvních třech týdnech ježdění krytky oddělal. Ani to nepřineslo doteď žádné problémy, ložiska jedou pořád skvěle a zatím ani nevypadá, že by byly potřeba čistit. 

Ložiska od značky Happy Wheels

Hodnocení

Ložiska jsem zatím jezdil, stejně jako kolečka, něco přes šest týdnů a zatím jsem s nimi nadmíru spokojený. Ložiska krásně jedou a nijak neskřípou, nevržou a nedělají žádné nepříjemné zvuky, jako se u levnějších ložisek někdy děje. I přes oddělání krytek se nijak nesekají a nečistoty se v ložisku zatím téměř nezachytávají. Po vyjmutí ložisek jsou středy pořád pěkně pevné a nijak nekmitají.

Kolečka a ložiska od australské značky Happy Wheels

 

Celkově mě značka Happy Wheels příjemně překvapila a pokud hledáš dobrý poměr ceny a výkonu, tady se rozhodně nespálíš. Co je mi navíc hodně sympatický, je fakt, že ještě podpoříš skejtry, kteří za značku jezdí a většinou se podílí i na vedení i chodu celé firmy. Za mě palec nahoru!