Recenze: Deska Thank You Skateboards

Vydáno: 15.11.2021

Po předchozí recenzi na boty Adidas „Puig“ se tentokrát zaměříme na skejt desku od poměrně mladé značky Thank You Skateboards. Na následujících řádcích čekej krátké info o samotné značce; dozvíš se, jaké mají desky shape a hlavně zjistíš, jak si deska vedla během skejtování.

Deska + griptape Thank You - Modern Logo

O značce:

Jak už bylo řečeno výše, značka Thank You je poměrně mladou firmou, kterou založil po odchodu z Plan B Torey Pudwill společně s legendou Daewonem Songem, který předtím jezdil za Almost. Značku založili v roce 2018 a hlavním důvodem, proč s novou firmou přišli, byla snaha začít vracet zpátky podporu a supportovat skateboarding ve všech směrech. A to nejenom formou sponzoringu riderů, ale i vytvářením speciálních kolekcí a následných projektů na podporu skate komunity v místech, kde jsou podmínky pro skejtování mizerné. Jedním z projektů byla například pomoc se zlepšením podmínek se skateboardingem na Jamajce.

Kromě samotného T-Puda a Daewona si k sobě kluci do týmu přibrali i Dannyho Hamaguchi a posledním přírůstkem je David Reyes, který si rovnou vysloužil promodel. O fungování celé značky se kluci starají sami a podle rozhovoru Toreyho v The Nine Club mu projde rukama každá deska – od přenesení designu, přes balení desek, až po řešení velkoobjednávek a expedici.

A ode dneška dostanete desky a doplňky od Thank You Skateboards i u nás v České republice, a to díky distribuci Ambassadors. Kromě desek jsou v nabídce i další produkty, jako například mikina, kulichy nebo třeba láhev na vodu, která vznikla ve spolupráci s firmou Highland Peak, za kterou stojí známý skater Scott Kane.

Kompletní nabídku Thank You si můžeš prohlídnout zde.

Promodely Daewona Songa a Toreyho Pudwilla, mikinu, a další zboží můžeš vybírat na Ambassadors (stačí kliknout na obrázek)

Základní info o testování:

Na recenzi jsem si vybral klasickou logovou desku s názvem „Modern Logo“ ve velikosti 8,0“. Jedná se o klasickou teamovou desku, ale k mání jsou i promodely Toreyho Pudwilla nebo Daewona Songa. Designy desek vypadají celkově super a je vidět, že si na nich dávají kluci hodně záležet. I u logových team desek je například použitá lesklá stříbrná fólie v kombinaci s klasickými barvami. Promodely pak většinou vychází jako edice, kdy na sebe desky tematicky navazují, takže můžou posloužit i třeba jako skvělá dekorace na zeď (například série Tiki).

K desce jsem měl i Thank You Grip ve stejném designu jako byla deska, takže jestli máte rádi barvy, přijdete si na své. O výrobu se samozřejmě stará Toreyho první firma Grizzly Griptape a jedná se v podstatě o stejný grip, akorát s jiným designy. Druhým rozdílem je, že na gripu nenajdete ikonické logo medvěda. Grip tahal perfektně a – stejně jako Grizzly – i tenhle grip se dodává „propíchaný“, takže při lepení nehrozí bubliny.

Desku jsem zatím skejtoval tři týdny a většinou jsem se na skate dostal nejméně obden, a to alespoň na dvě hoďky. Desku jsem primárně jezdil na asfaltu a hrubším betonu, párkrát jsem vyrazil do betonového parku a jednu session jsem si dal i ve dřevěné hale.

Deska Thank You Skateboards - Modern Logo (8,0")

Tvar a první pocity:

Jelikož jezdím už nějakou dobu na osmičkách, nebyl důvod to ani tentokrát měnit, a šel jsem opět do velikosti 8,0“. Deska mně pocitově přišla na první dobrou o něco kratší, než na co jsem byl poslední dobou zvyklý. Po porovnání s předchozími deskami je deska cca o půl centimetru kratší, než byla moje poslední osmičková od Sour Solution. Po dohledání rozměrů má deska na délku 31,25“, wheel base je potom 14“, tudíž má o něco kratší patky. Co se týká concavu, tak jde o takový příjemný střed. Deska není ani moc kopnutá a zároveň to není ani placka.

Pocitově mi ale tvar hned na první dobrou suprově seděl, a přestože jsem jinak zvyklý na o něco delší nose, flip triky se dělaly hned od první session skvěle a na nic jsem si nemusel nijak převykat. Jinak deska působila docela lehce a pevně – prostě takovej ten crispy pop feeling.

Tvar desky a concave

Pop a výdrž:

Co se týká popu, deska se chovala hned od začátku perfektně a to zatím stále přetrvává. Deska má před sebou ještě spoustu skejtování a pop se drží pořád, a to i přesto, že jsem hodně času trávil při skejtování na asfaltu a horším povrchu. Tail i nose je teda už celkem oježděnej, ale i tak si deska drží pop. Jinak je deska pořád pěkně pevná, a přestože je pocitově lehká, zatím nemá tendenci měknout a prohýbat se.

S ježděním na asfaltu a dopady přetočených flipů se často pojí i postupný rozlepování a rozštípávání hrany nosu a tailu za šroubkama. V případě Thank You se ale deska zatím pořád drží a nijak se neštípe. A nose drží vůči naštípnutí celkově dobře, protože vydržel i přímou střelu na kolmici do kovové hrany při podjezdu.

Jelikož je už celkem zima a na skákání větších věcí mě celkově moc neužije, nějaké větší polety jsem si odpustil. Při běžným ježdění jsem ale dvakrát blbě dopadl na tail z vyšší zídky a jednou jsem pořádně zadupl tail u dopadu při novaru a deska to v pohodě dala.

Deska je i po třech týdnech skejtování pořád v perfektním stavu.
Perfektně drží i nose a tail - nikde se zatím nerozlepuje ani neštípe

Finální hodnocení:

Desku od Thank You Skateboards jsem chtěl už delší dobu vyzkoušet, protože jsem dlouhou fanda Toreyho Pudwilla (už od přechodu k Plan B) a celkově se mi líbí, jakým směrem se značka ubírá. Takže když jsem se dozvěděl, že budou konečně k dostání i u nás, nebylo o čem. Concave i tvar mi sednul, a i když mám normálně radši o něco delší nose, při kontrole nad flip triky ani při noseslidech jsem neměl žádný problém. Desku jsem zatím jezdil něco přes tři týdny a i po skejtování na asfaltu a hrubším betonu je deska pořád v super kondici a ještě mi nějakou dobu poslouží. A zároveň to určitě není moje poslední deska od Thank You. Jestli se vám líbí, jak to T-Pud a Daewon Song dělají a jakým směrem míří, vyzkoušení jejich desek můžu jenom doporučit!