Recenze: Deska Chocolate Skateboards

Vydáno: 30.11.2021

Do České republiky dorazily před pár týdny novinky z produkce legendárních skate značek ze stáje Crailtap – Girl a Chocolate Skateboards. A jelikož je tahle dvojice prostě nerozlučná a minulý týden vyšla recenze na desku od Girl, nejde nedat prostor i desce od sesterské značky Chocolate.

Deska Chocolate - "Lifted Chunk" Kenny Anderson

O značce:

Značka Chocolate Skateboards vznikla v roce 1994. Zakládal ji Rick Howard a Mike Caroll, kteří založili i Girl Skateboards, a důvodem pro vznik druhé značky bylo zejména nabalování se lidí na Girl. Rick a Mike už nechtěli dále zvětšovat tým Girl Skateboards, a tak založili radši druhou značku. Obě značky a týmy se ale pořád doplňují, jezdí na společné tour, rideři střídají desky od Girl i Chocolate, apod. Společně se taky objevují i ve videích, jako bylo například Yeah Right! nebo přelomové Pretty Sweet. Kromě společných videí vyšla i spousta samostatných přímo od Chocolate, a to nejnovější by mělo vyjít během letošního prosince.

V jejich původním týmu byli například Keenan Milton, Richard Mulder, Chico Brenes nebo Gabriel Rodriguez. Dále se v týmu ukázal například i Marc Johnson, Stevie Williams, Gino Iannuci nebo třeba Jerry Hsu. V aktuálním týmu najdete profíky jako je Vincent Alvarez, Jesus Fernandez, Stevie Perez, Raven Tershy, Jordan Trahan, James Capps nebo dvojici Chris Roberts a Justin Eldridge, které můžete pravidelně sledovat v The Nine Clubu.

Na Ambassadors teď najdeš spoustu nových desek a dalších doplňků, včetně twin-tail promodelu Chrise Robertse. Kompletní nabídku věcí od Chocolate najdeš zde.

Novinky od Chocolate, včetně twin-tail promodelu Chrise Robertse, si můžeš prohlédnout na Ambassadors (stačí kliknout na obrázek)

Základní info o testování:

Na tuhle recenzi jsem si vybral desku ze série „Lifted Chunk“, konkrétně promodel Kennyho Andersona ve velikosti 8,00“. Desku jsem vybíral primárně podle velikosti a oblíbeného shapu. Design desky vychází z klasického Chocolate Chunk loga, které je upravené do 3D a pěkným detailem je, že barva loga (kromě stínování) je pouze namořená poslední vrstva dýhy.

Desku jsem zatím jezdil zhruba tři týdny, kdy jsem vyrážel pravidelně skejtovat; celkově to mohlo vycházet na každý druhý den a alespoň hodinu a půl ježdění. Kvůli počasí jsem tentokrát trávil většinu času v hale s dřevěným povrchem, ale alespoň několikrát jsem vyrazil na beton a jednou jsem si dal i flatground session na asfaltu.

Tvar a první pocity:

Girl a Chocolate nabízí v každé velikosti desky více shapů, ke kterým najdete na stránkách crailstore.com/shapes veškeré detaily a kompletní rozměry. Deska Lifted Chunk Kenny Anderson se vyrábí v 8,00“ v shapu G008, což je OG shape, který je oblíbený mezi ridery už od začátků brandu. Deska je dlouhá 31,875“ a má pro mě ideální concave. Jedná se o takový zlatý střed, který by mohl být označován jako medium. Deska má o něco delší nose a tvarově to nejsou žádný hranatý lopaty; patky mají spíš klasický kulatý tvar. Wheelbase je potom 14,25“.

Musím se přiznat, že desky od Girl a Chocolate jsem už několikrát jezdil, a právě shape G008 jsem si hodně oblíbil. Takže když jsem si teď po menší pauze namontoval znova tenhle shape, cítil jsem se zase jako doma. Tvar desky je pro mě úplně ideální, vyhovuje mi hlavně pocitově o něco delší nose, díky kterému je perfektní kontrola u flip triků a zároveň super reaguje i u nollie flipů.

Shape desky Chocolate - G008 ve velikosti 8,00" x 31,875"

Pop a výdrž:

Když se zastavíme u tématu popu, tady není co vytknout. Od prvního skejtování deska super popí a tuhle vlastnost si drží doteď – ještě má před sebou určitě minimálně další dva tři týdny. Desky od Chocolate jsou pocitově lehké a zároveň pevné, takže mají takový ten charakteristický dobrý snap, který vám přidá aspoň pocitově pár cenťáků popu navíc.

Deska zatím za cca tři týdny skejtování nijak neměkne a nemá tendenci se prohýbat. Tuhle vlastnost si desky drží celou dobu, alespoň podle mých předchozích zkušeností. Zatím jsem měl asi šest desek od Girl/Chocolate a vždycky si udržely super pevnost až do doby, kdy jsem je musel vyměnit kvůli sjetí tailu a nosu. Zároveň jsem z šesti desek naštípnul/zlomil pouze jedinou z nich, přičemž jsem dopadl fakt pěkně blbě. Jinak si desky celou dobu vedou na výbornou.

U desek se mi hodně často štípe a rozlepuje část nosu za šrouby, který trpí hlavně při přetáčení flipů a dopadů do prima na špatném povrchu. To se ale kvůli počasí a primárnímu ježdění v dřevěné hale tentokrát vůbec nestalo. Hala si oproti tomu vybrala svou daň na tailu a nosu, a to hlavně kvůli stavu haly – vyjěžděná překližka na rádiusu a místama lezoucí vruty v kombinaci s bluntama a switch bluntama způsobily ty nestandardní „výkusy“ na tailu a nosu. Jde teda jenom o vizuální efekt, ale jenom abyste se nedivili, co to je na fotce.

Deska je po třech týdnech skejtování pořád v perfektním stavu - na tailu a nosu jsou "výkusy" od vrutů z haly.

Finální hodnocení:

Desky od Chocolate Skateboards, potažmo i Girl Skateboards, patří celkově mezi moje nejoblíbenější vůbec. Jejich shape je pro mě naprosto ideální, mají super výdrž a odolnost, a když ještě přičtu skvělý tým a celkovou historii, dohromady je to pro mě číslo jedna. Pokud jsou u nás desky k dostání, vybírám vždycky právě z těchhle, a stejný pocit mám i z desky po téhle recenzi. Jestli jste dřevo od Chocolate Skateboards ještě neskejtovali, můžu vám jejich vyzkoušení doporučit všema deseti!